Istraživanje tržišta

Obavezan prvi korak. Morate da znate šta je tržištu neophodno, čega nedostaje, čime ćete biti drugačiji i originalni (uvek je dobro biti drugačiji i originalan).

Lokacija – novi kvartovi

Svaki veliki grad na svetu ima svoje kvartove sa restoranima, kafeima I barovima. Meet packing district u Njujorku, Testaccio u Rimu, Wynwood u Majamiju su samo od nekih. Beograd ima svoju Savamalu, Cetinjsku ulicu, Dorćol. Za uspešan posao dobro je biti u dobrom komšiluku. Treba imati petlju i strpljenje da bi se otvarali novi zabavni kvartovi u jednom gradu, ali zadovoljstvo koje ćete osetiti kad budete prvi, a ostali krenu za vama, nemerljivo je…

Potreba tržišta za određenim konceptom

Ključni elementi svakog biznisa su organizaciona struktura, finansije I proizvod. U ovom našem poslu proizvod je KONCEPT, IDEJA… Ne treba biti po svaku cenu originalan, ali ako se na tržište izađe za novim konceptom, za koji se, naravno, podrazumeva da je kvalitetan I pristupačan, uspeh je skoro zagarantovan. S druge strane, ukoliko se neki koncept I ponavlja, dokle god nije nešto čija je popularnost već u silaznoj putanji, postoji realna mogućnost da će biti uspešan. Uvek je najteže smisliti kakav ćemo proizvod imati. Treba istraživati, razmišljati, konsultovati se… ali treba slediti I svoj osećaj. Verujte u sebe I svoje procene.

Tržiste rada – radni ljudi, saradnici, partneri

Retki su ugostiteljski projekti u kojima je čovek sam. Izbor poslovnog saradnika I partnera je od krucijelnog značaja. Raspitajte se dobro o ljudima sa kojima cete raditi. Dešavaće vam se da vise vremena provodite sa njima nego sa porodicom. Dobra razmena energije će vam pomoći da vam posao bude uspešniji. Razmišljajte tržišno, ali uključite I emociju. Ponekad će vam barmen sa manje veštine a vise srca i duše biti korisniji u poslu od “babaroge” koji mrzi sebe kad se ujutru pogleda u ogledalu. Skil se nauci I stekne, sa dušom se čovek rađa.

Svetski trendovi

Pratite svetske trendove, na koji god nacin to možete sebi da priuštite. Najbolje je, naravno, empirijski, u prvom licu jednine. Međutim, ukoliko vam taj nacin nije trenutno dostupan, znajte da u svom džepu nosite sredstvo kojim možete da dobijete svaku informaciju na svetu. Istražujte, čitajte, slušajte… razgovarajte sa ljudima koji su putovali, koji su nešto uradili na tom polju. Učite od iskusnijih, pitajte. Ne postoji glupo pitanje. Ako treba, platite za informaciju. Sigurno će vam jednog dana zatrebati.

Idi na sledeću kategoriju

2. Finansiranje projekta