Nabavka opreme

Ovde se često lome koplja. Koliko novca potrošiti, šta je prava odluka? Da li da se uštedi na opremi a taj novac sačuvati ili preusmeriti u enterijer ili marketing? Da li je baš toliko važno da oprema bude prvoklasna, ko će to još da vidi i da primeti? Frižider je frižider, majku mu… Pa i ovaj zvučnik će da svira… Šta je sa ovom robo glavom, nije valjda od zlata? To su samo neka od pitanja i konstatacija, a odgovor na sve je vrlo jednostavan. Ne možeš Grand prix Monte Carla da voziš u Jugicu…

Tehnologija bara i kuhinje

Ako izaberete pogrešnu boju stolice ili fotelje neće se srušiti svet. Neko će primetiti a neko neće, uglavnom, smetaće verovatno jedino vama… ali ako napravite pogrešan raspored opreme u baru ili kuhinji, ne stvorite ambijent u kome će vam radnici sa lakoćom izvršavati zadatke, napravite karambol jer mislite da sve znate najbolje – u tom slučaju ćete patiti svi u procesu proizvodnje, prodaje i konzumacije vašeg proizvoda. Neće biti zadovoljni radni ljudi, menadžment, vi… a ni vaši gosti. Zbog toga je veoma važno da vam tehnologiju bara i kuhinje, srca ugostiteljskog objekta i jedinog pravog “money maker-a”, postavi stručno lice. Ne mora da znači da je to lice licencirano za taj posao, bitno je samo da zna šta priča i šta radi. Ne žalite novca za to – višestruko će vam se isplatiti.

Dobavljač za opremu

Tržište ugostiteljske i svake druge opreme je ogromno. Biće vam neugodno od širine izbora. Vaše je samo da izračunate budžet i da u kalkulišete sve opcije. Ovde je bitno da se raspitate o samom dobavljaču, ali i o opremi koju on prodaje. Kao što smo već rekli, ako vozite Jugo, možda i nećete dugo. Ne patite od marki i brendova, ali isto tako izbegavajte nešto što se zove SONYO ili TEKNIKS. Informišite se, to makar nije teško danas. Konsultujte razne forume, zvanične sajtove i kolege i prijatelje. Nemojte se zaletati na nešto samo zato što lepo izgleda ili je ultra jeftino. Zapamtite – ta oprema treba da vam povrati investiciju i zaradi novac u godinama koje dolaze. Osim toga, oprema za diskoteku, a posebno kvalitetna pojačala i zvučne kutije, gube malo na vrednosti. Nije kao kod automobila. Uvek ćete imati vrednu tehniku koju možete na neki način da unovčite.

Arhitekta zvuka i svetla

Za ove arhitekte važi isto kao za one koji će vam osmisliti, nacrtati i isporučiti lokal. Verujte im, radite sa njima, punite ih ulaznim informacijama koje će im pomoći da realizuju vaše zamisli. Ne puštajte ih da se previse razmašu jer vetar njihovih krila cesto moze da vam oduva gomilu eura koje ste pripremili za neke druge, ne manje vazne stavke. Tražite ih po preporukama, proverite im kredibilitet… ali ih angažujte. Nemojte ove stvari raditi sami. Koliko god iskustva da imate, verovatno je da ćete nešto propustiti.

Kupovina ili renta opreme

I ovo je večno pitanje, kao kod kupovine ili rente lokala, s tim što je mnogo jeftinije I jednostavnije kupiti opremu nego lokal. Ugostiteljsku opremu ne vredi rentati, treba je kupiti u svakom slučaju, bilo da je nova ili polovna. Banke i lizing kuće će vam rado izaći u susret za finansiranje nove opreme, dok za polovnu morate da izdvojite svoja sredstva. Zvuk i svetlo može i da se renta, mada je novac uložen u taj segment, uvek pametno uložen novac. Napravite svoju kalkulaciju, vidite šta vam najmanje opterećuje budžet. Rentiranu opremu ne morate da održavate vi, ne morate ni da je montirate, ali ona nikada neće biti vaša. Rentijeri će od vaše mesečne apanaže kupiti tu opremu i rentiraće je i kada vi budete zatvorili lokal. Mislite o tome…

Istraživanje novih trendova

Kao i za sve drugo – informišite se. Informacije su lako dostupne i uglavnom besplatne, makar one koje možete dobiti od prijatelja i našeg najboljeg druga Gugla. Ukoliko želite da dodatno saznate o novim trendovima u ovoj oblasti, dostupno vam je mnogo sajmova i izložbi u bliskom okruženju.

Idi na sledeću kategoriju

7. Menadžment