Radni ljudi

Ovo je jedna od ključnih stavki u našem poslu. Dobri, kvalitetni, obučeni, uredni i uljudni ugostiteljski radnici su osnov dobrog servisa i pozitivne energije u jednom lokalu. Moramo da biramo ljude koji su fizički obdareni za probijanje kroz gomilu ljudi sa punim ajncerom iznad glave ali koji imaju znanja iz enologije, gastronomije i ugostiteljskog bontona. Znanje makar jednog svetskog jezika je standard koji se podrazumeva. Prava je sreća pronaći čoveka koji želi da radi i da konstanto uči i da je lojalan i privržen firmi.

Oglašavanje, odabir na tržištu rada

HR – uvek je dobro pronaći ljude po preporuci, ali to nije uvek moguće. Zbog toga treba koristiti servise za oglašavanje i berze rada. Pravo je vreme da Beograd i Srbija dobiju pravu berzu rada za ugostiteljske radnike. HR u firmi treba da se uradi ozbiljno i temeljno. Ne treba primati ljude bez prethodne provere i minimalnog probnog rada. Uspešan poslodavac će osetiti dobrog i kvalitetnog radnika. Najlepši je osećaj kada neko koga ste obučavali i profesionalno usmeravali jednog dana postane kvalitetan radnik i eventualno vaš kolega poslodavac.

Head hunting

Ovo je legitiman način odabira radnih ljudi, uobičajen kako u svetu, tako i kod nas. Postoje akreditovane agencije koje se bave ovim poslom, a često to rade i sami menadžeri i poslodavci. Zapravo, često to rade i sami ugostiteljski radnici, tako što pozovu svoje kolege da pređu na novo radno mesto sa njima. Neki ugostitelji ne praktikuju head hunting jer znaju da onaj koji ostane bez radnika može imati zbog toga određene probleme, a takođe znaju da isto to može i njih da zadesi.

Odabir agencije ili osoba za obuku radnih ljudi

Ne možete uvek sve sami da uradite, koliko god da ste iskusni i sposobni. Prepustite jedan deo posla profesionalcima. Ne mora to obavezno da bude agencija koja se bavi obukama. Može to da bude i jedan ili vise ljudi koji će se baviti raznim oblastima. Budite otvoreni za nova saznanja iz raznih oblasti, prisustvujte samim obukama, moguće je da ćete i vi naučiti dosta novih stvari, ili se podsetiti nečega sto niste dugo koristili. Novac i trud koji iskoristite u obuke vaših ljudi će vam se višestruko isplatiti.

Vrste obuke

Ne postoji radna pozicija u noćnom klubu ili baru, pa i u svakoj drugoj vrsti ugostiteljskog objekta, za koju nije potrebna obuka. Bukvalno, od čistačice pa do generalnog menadžera lokala. Svakome treba “refresh” ili pak kompletna obuka. Glavne pozicije, dakako, su šefovske, u segmentu bara, sale, obezbeđenja, bukinga, finansija i programa. Ukoliko, nakon dobrog izbora, u ljude na ovim pozicijama uložite novac, vreme i dobru volju, velika je verovatnoća da će oni svoje stečeno znanje umeti da prenesu svojim timovima, sa kojima će uspešno obavljati sve radne zadatke koje postavite pred njih.

Idi na sledeću kategoriju

9. Sponzori