Sponzori

Sponzori su jako bitan faktor u poslovanju svakog noćnog bara ili kluba na ovim prostorima. Tako je i drugim sredinama. Sponzorski ugovori, bas kao i u drugim sferama biznisa, o kojem god biznisu da se radi, ozbiljno utiču na budžet firme. Često se cifre iz tih ugovora kalkulišu u budžete već u pripremnom periodu ili periodu samog početka radova na renoviranju lokala. Mnogo faktora utiče na visinu ugovora, ali glavni su kvalitet projekta, dobar menadžment i trenutna finansijska i poslovna situacija u zemlji, region, svetu.

Odabir adekvatnog sponzora

Adekvatan je onaj sponsor sa kojim možete da napravite korektan dogovor uz poštovanje ugovornih obaveza i međusobno uvažavanje. Naravno, ukoliko otvarate dečju igraonicu Phillip Morris vam možda i neće biti baš pravi izbor. Noćni klubovi i barovi najčešće sarađuju sa kompanijama koje se bave proizvodnjom i prodajom alkoholnih i bezalkoholnih pića i cigareta. Naši lokali takođe mogu da budu interesantni firmama za proizvodnju i prodaju luksuznih predmeta, kao i svake robe i usluge čiji potencijalni konzumenti mogu da budu gosti lokala. Uvek imajte u vidu da kvalitet Brenda vašeg sponzora bude u saglasju sa kvalitetom Brenda vašeg lokala.

Sponzor ili partner

Često možemo čuti da se velike kuće ne smatraju sponzorima naših ugostiteljskih objekata ili lanaca objekata, već da se smatraju partnerima. To je jedno lepo i pozitivno razmišljanje i treba ga uvažiti. Nije sve u novcu i materijalu koji dobijemo od sponzora. Treba se držati one stare da ruka ruku mije i znati da su i te velike firme, koliko god globalno moćne bile, interesna zajednica koja ima za cilj profit i da kroz saradnju sa nama, one taj profit treba da ostvare. Sa druge strane i naše firme imaju isti cilj. Divno je kad nam se ciljevi poklope a pri tome se i dobro zabavimo.

Šta se dobija a šta gubi sa određenim sponzorom (ekskluziva ili širok izbor)

Postoje lokali kojima je na prvom mestu širina ponude i mogućnost da svojim klijentima ne uskrate pravo na izbor. Sa druge strane, novac i beneficije koje veliki svetski igrači ulažu u naše lokale nije za zanemarivanje… naprotiv. Stoga ostaje svakom ugostitelju ponaosob da odluci da li će se “prodati” i na svoje police staviti samo i isključivo robu jedne firme I za to primiti popriličnu nadoknadu na godišnjem nivou (podsecamo da visina sponzorstva u mnogome zavisi od potencijalne potrošnje i vrednosti našeg Brenda), ili će svojim gostima pružiti mogucnost da biraju šta god im se prohte, dokle god je u granicama pristojnosti.