5 dobrih saveta za plasiranje dostave vašeg restorana onlajn

Industrija restorana nastavlja da se razvija iz godine u godinu, potpomognuta napretkom tehnologije i trendovima potrošača. Čak i bez pandemije, svesni ste da je brzo prilagođavanje jedini način da opstanete i uspete na ovom konkurentnom tržištu. U 2020. godini, dostava hrane je naglo procvetala širom sveta, jer je pandemija primorala ljude da ostanu kod kuće i naručuju putem interneta.

Ovo je stvorilo veoma konkurentno digitalno tržište gde se restorani neprestano bore da osvoje i zadrže svoje kupce. Ipak, samo uvođenje dostave nije dovoljno da inspiriše ljude da nastave da naručuju iz Vašeg restorana – morate da plasirate svoju dostavu onlajn i da upotrebite adekvatnu tehnologiju i taktike da učinite proces naručivanja jednostavnijim i lakšim za Vaše kupce.

Danas ćemo sve navedeno posmatrati iz novog ugla i dati Vam pet dobrih saveta koje možete primeniti odmah kako biste plasirali dostavu Vašeg restorana onlajn. Evo šta treba da uradite kako biste sebi osigurali stabilnost, rast, i zadržali svoje kupce.

Izgradite “omni-channel” iskustvo za kupce

Integracija, povezanost, prodajni (POS) sistemi, planiranje resursa putem cloud-a – ove i razne druge tehnologije pretvaraju svekanalni marketing, prodaju, i upravljanje u stvarnost. Ručno upravljanje svekanalnom strukturom danas deluje kao nemoguća misija, ali uprkos tome, savremeni kupac zahteva da Vaš restoran bude prisutan i dostupan na svim bitnim platformama.

Prosto rečeno, morate da budete tamo gde i Vaši kupci kako biste uspeli da unovčite sve prodajne i marketinške kanale. To podrazumeva Vaš restoran, ali i Vaše digitalno prisustvo na nezavisnim dostavljačkim platformama kao što su Glovo, Donesi, ili Wolt, kao i Vaš direktni sistem dostave.

Ipak, problem i dalje postoji, jer Vam treba centralizovan sistem koji Vam omogućava da efikasno upravljate Vašom svekanalnom strategijom. Bitebell rešava ovaj problem za Vaš restoran.

Bitebell automatski prosleđuje dolazeće porudžbine Vašem POS sistemu, otklanjajući rizik bilo kakve greške i podižući efikasnost. Naša inovativna platforma Vam omogućava da poboljšate vreme dostave tako što usmerava porudžbine sistemu dostave unutar Vašeg restorana, ili Vašim partnerima dostavljačima.

Zapravo, Bitebell pruža Vašem restoranu opsežnu i stabilnu infrastrukturu unutar koje možete s lakoćom i automatski da sarađujete sa bilo kojim partnerom i svim dostavljačima. To uključuje popularne platforme kao što je Glovo, ali podrazumeva i sve druge partnere na tržištu, omogućavajući Vam da stvorite efikasan, dugoročni pristup poslovanju.

Uz Bitebell, takođe možete nesmetano da usaglasite jelovnike na svim platformama dostave kako bi sve ponude bile validne, i možete dobiti brojne korisne podatke kroz dostupne analitičke alate. Naš umreženi tiketing sistem Vam ujedno omogućava da centralizujete i regulišete komentare i recenzije korisnika na svakoj platformi, kako biste mogli lako da gradite i očuvate Vašu reputaciju.

Obnavljajte jelovnik i ponude

Kad smo kod obnavljanja Vašeg jelovnika, imajte na umu da savremeni kupac voli doslednost, ali priželjkuje inovaciju. Drugim rečima, važno je da obnavljate jelovnik i ponude, ali da ujedno nudite kupcima više svega onoga što već poznaju i vole. Sve što treba da uradite je da plasirate specijalne ponude i promocije redovno kako biste ih zaintrigirali, ali i povećali vidljivost svog restorana, i motivisali ljude da se vrate.

U te svrhe, uvek zadržite najpopularnija jela na meniju, ali dodajte i mrvicu inovacije. Koristite analitičke alate, korisničke komentare i recenzije kako biste prepoznali prilike za poboljšanje kao i postojeće mane Vašeg jelovnika.

Možda imate odličnu listu glavnih jela, ali bi bilo dobro da dodate još opcija za dezert kako biste privukli više kupaca. Možda ljudi obožavaju Vaša najprepoznatljivija jela, ali nisu oduševljeni slekcijom pića – dodavanje proizvoda na meni će ih podstaći da naruče kod Vas.

Fokusirajte se na doslednost u marketingu

Kako biste donosili pametnije odluke u marketingu i ostavili dobar utisak na kupce, morate biti dosledni svuda gde je Vaš brend prisutan. Jer, kako možete znati koje Instagram objave imaju najviše efekta ako nemate doslednost u rasporedu i objavljivanju? Prosto praćenje lajkova i komentara nije dovoljno, jer možda jedna od Vaših objava postiže bolje rezultate zato što ste je postavili u vreme kada su Vaši pratioci onlajn.

Upravo zato je neophodno da osigurate doslednost u marketingu kao i kontinuitet na svim digitalnim platformama. Evo nekoliko ključnih koraka koje možete preduzeti:
– Kreirajte dosledan budžet za marketing da pokrijete mesečno objavljivanje sadržaja i reklamiranje.
– Napravite nedeljni raspored za objave zasnovan na istraživanjima i podacima o ponašanju kupaca unutar Vaše specifične industrije.
– Identifikujte marketinške kanale koji su najrelevantniji za Vaš restoran.
– Stremite da budete dosledni pri svakoj objavi kako biste mogli da procenite njihovu uspešnost, ali i da biste saznali kako Vaša publika reaguje na Vaše objave.
– Optimizujte objave u skladu sa Vašom ciljnom publikom i preferencama Vaših kupaca.

Jedan od glavnih ciljeva marketinške doslednosti je da dobijete praktične uvide kako biste donosili bolje odluke iz meseca u mesec. Jedini način da donosite bolje odluke u sklopu marketinga je ako ste dosledni, ako znate koje objave su dosegle najveći broj ljudi, kao i koje objave su imale najviše odziva i najveći efekat.

Stvarajte i objavljujte inspirativan sadržaj

Koliko puta godišnje objavljujete nov, originalan sadržaj na internetu? Jedna od najvećih grešaka vlasnika restorana je ta što uglavnom organizuju samo jedno fotografisanje i koriste iznova isti sadržaj u toku godine. Ovo ne samo što čini Vaš sadržaj ustajalim, već ujedno umanjuje stepen angažovanosti Vaših kupaca na internetu.

Ljudi žele da vide da Vaš restoran održava određeni stepen inovacije i „svežine“, žele da vide da objavljujete nov sadržaj redovno. Da biste bili uticajniji na internetu i inspirisali ljude da komuniciraju sa Vama, treba da organizujete fotografisanje svaka tri do četiri meseca, čak iako nemate nove proizvode u ponudi.

Ovakva kreativnost održava Vaš jelovnik zanimljivim i pokazuje kupcima da Vaš brend stalno radi nešto interesantno.

Kad ste se već bacili na posao, obavezno stvarajte i video sadržaj. Sa novim fotografijama, treba da napravite kratke videe od po 20-30 sekundi i jednostavne video sekvence koje prikazuju Vaša jela, kako pripremate hranu, kako pakujete i dostavljate jela Vašim kupcima.

Sarađujte sa influenserima i koristite korisničke recenzije

Na posletku, imajte na umu da ljudi veruju drugim kupcima i influenserima više nego što veruju Vašem brendu. Kako biste izgradili „društveni dokaz“ (social proof) i zavredili poverenje kupaca, treba da inspirišete korisnike da oni stvaraju sadržaj vezan za Vaš brend, kao i da sarađujete sa ljudima koji podržavaju Vaš brend na internetu.

S tim ciljem na umu, ispratite sledeće korake:
– Pronađite influensere koji dele iste vrednosti sa Vašim brednom i vole Vašu hranu.
– Ispričajte priču o Vašem proizvodu kroz tri do četiri objave na njihovim FB i IG „pričama“ (Stories), predstavljajući Vašu hranu, njihovo iskustvo, i promovišući Vaš brend.
– Omogućite promo kodove i specijalne ponude koje influenseri mogu da daju svojim pratiocima.
– Analizirajte korisničke recenzije i uvek izvucite korisne uvide i informacije.
– Aktivno tražite šablone koji ukazuju na probleme i potencijalne prilike za poboljšavanje Vaše usluge.

Najvažnije od svega, koristite recenzije kako biste pružili kupcima ono što žele. Slušajte korisnike i delajte spram njihovih komentara, i nećete imati problema da postanete vodeći brend na ovom konkurentnom tržištu.

Par reči za kraj

Vaš restoran ima potencijal da raste i proširi svoje poslovanje u 2021. godini, ali samo ako koristite prikladne alate i ako znate kako da plasirate svoju dostavu onlajn. Imate kvalitet, imate brend, sada se postarajte da integrišete ove savete u Vašu strategiju kako biste omogućili Vašem restoranu da postane još uspešniji.