Finansiranje projekta

Svaki projekat zahteva početni kapital. Postoji nekoliko načina na koje na koje se mogu obezbediti potrebne finansije, ali je za svaki od njih potreban dobar biznis plan.

Tržište kapitala

Banke mogu biti dobar izvor finansiranja, ali bez veće istorije poslovanja i stabilne firme koja stoji iza projekta, skoro je nemoguće dobiti pozajmicu. Takođe, jedna od opcija je ukoliko vlasnik projekta iza sebe ima minuli rad sa pozitivnim finansijskim skor-em u ugostiteljstvu, uz dobar biznis plan može da aplicira za obrtna sredstva.
Važno je znati da event industrija spada u kategoriju rizičnog biznisa kod banaka pa aplikacija mora da bude uverljiva i veoma dobro prezentovana.

Investitori

Jednostavniji način dolaska do finansija su nezavisni investitori. U svetu event industrije postoje pojedinci i firme koji traže projekte u koje mogu da ulože novac. Ovim investitorima nije od važnosti da li vlasnik projekta ima minuli rad iza sebe, već im je bitna dobra ideja, specifičnost i potencijalni rast, napredak i dugoročni uspeh projekta. Naravno, dobra preporuka na vlasnika projekta, kao na osobu od poverenja, uvek je dobrodošla.

Potencijalni partneri

Ulazak u partnerstvo je verovatno najlakši način da se finansijski realizuje osmišljeni projekat. Dobar biznis partner je osoba od poverenja koja će na sebe preuzeti i deo finansiranja i deo posla. Broj osoba u partnerstvu nije ograničen, ali je bitno voditi računa i o broju i o izboru ljudi u partnerstvu zbog vrlo čestih nezadovoljstava koja mogu da dovedu do pada biznisa pa čak i propadanja.

Sponzori

U današnje vreme mnoge kompanije žele da se povežu sa raznim eventima. Jednim delom to rade zbog imidža odnosno marketinga, a drugim delom zbog plasmana svojih proizvoda.
Ovaj način finansiranja eventa je jako bitan jer omogućava finansiranje određenog dela troškova, a nekada i troškova u potpunosti što u tom slučaju obezbeđuje da celokupna zarada ide u ruke vlasnika projekta. Za ovakvu saradnju neophodno je da postoji određena kompatibilnost u potrošačima odnosno ciljnoj grupi projekta i sponzora kako bi korist bila uzajamna i saradnja smislena.

Idi na sledeću kategoriju

4. Menadžment